Τετάρτη, 27 Μαΐου 2009

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2009

Μια... τελευταία επανάληψη.


Από τον συνάδελφο αλλά και παλιό στυλοβάτη του Blog Νίκο Καχριμάνη, πήρα ένα αρχείο για μια τελευταία επανάληψη στη Χημεία. 
Η αλήθεια είναι ότι ήρθε λίγο αργά, αλλά έστω και αυτή τη στιγμή την κρίνω χρήσιμη.  
Αν λοιπόν κρίνετε ότι θέλετε λίγο ξεσκόνισμα, τελευταία μέρα, μαζί με τις ευχές μου, για ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ, δείτε την, 
κάνοντας κλικ εδώ.

Θέματα Βιολογίας Κατ. Εσπερινών. 2009.




Παρασκευή, 22 Μαΐου 2009

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων.ΓΕΛ. Χημεία-Βιοχημεία Τεχνολογικής. 2009






να  δείτε 

Μπορείτε και να κατεβάσετε τα θέματα της Χημείας –Βιοχημείας Τεχνολογικής κατεύθυνσης των Γενικών Λυκείων.

Από ΕΔΩ.

 

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων. Εσπερινών. Χημεία θετικής. 2009


ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ

ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΠΕΜΠΤΗ 21 ΜΑΪΟΥ 2009

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΕΤΙΚΗΣ

ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ: ΧΗΜΕΙΑ

ΘΕΜΑ 1ο

Για τις προτάσεις 1.1 έως και 1.3 να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της πρότασης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στο σωστό συμπλήρωμά της.

1.1. Από τις παρακάτω τετράδες κβαντικών αριθμών (n, ℓ, m, ms) δεν είναι δυνατή η


Μονάδες 5

1.2. Το πιθανό pH διαλύματος ασθενούς οξέος ΗΑ 10-3Μ στους 25oC είναι

α. 11

β. 3

γ. 5

δ. 0

Μονάδες 5

1.3. Στο μόριο του CH2=CH-CH-Br υπάρχουν

α. 9σ δεσμοί.

β. 5σ και 4π δεσμοί.

γ. 7σ και 2π δεσμοί.

δ. 8σ και 1π δεσμοί.

Moνάδες 5

1.4. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας τη λέξη «Σωστό» ή «Λάθος» δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση.

α.    Σε μια περίοδο του περιοδικού πίνακα η ενέργεια πρώτου ιοντισμού (Εi1) μειώνεται με την αύξηση του ατομικού αριθμού δηλαδή από αριστερά προς τα δεξιά.

β.    Με την αύξηση της θερμοκρασίας η τιμή της σταθεράς ιοντισμού του νερού Kw αυξάνεται.

γ.    Οι αλκοόλες (ROH) αντιδρούν με Na.

Moνάδες 6


  1.5. Να αντιστοιχίσετε σε κάθε μία από τις οργανικές ενώσεις (Στήλη Ι) το σωστό προϊόν της πλήρους οξείδωσής της (Στήλη ΙΙ) γράφοντας στο τετράδιό σας τον αριθμό της Στήλης Ι και δίπλα το αντίστοιχο γράμμα της Στήλης ΙΙ.

(όλες οι οξειδώσεις γίνονται με υδατικό διάλυμα KMnO4 παρουσία H2SO4).

Μονάδες 4 

ΘΕΜΑ 2ο

2.1. Δίνονται τα στοιχεία 8Ο, 35Br και 7Ν.

α.   Να γράψετε την ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων τους (κατανομή ηλεκτρονίων σε υποστιβάδες) στη θεμελιώδη κατάσταση.

Moνάδες 3

β.    Να δικαιολογήσετε ποιο από τα άτομα Ο, Ν έχει τη μεγαλύτερη ατομική ακτίνα.

Moνάδες 3

γ.    Να γράψετε τον ηλεκτρονιακό τύπο κατά Lewis της ένωσης ΗBrO.

    Δίνεται ο ατομικός αριθμός Η:1

Moνάδες 3

2.2. Διαθέτουμε υδατικό διάλυμα ΝΗ4Cl.

α.   Το διάλυμα αυτό είναι όξινο, βασικό ή ουδέτερο;

Μονάδες 1

        Δικαιολογήστε την απάντησή σας.

Μονάδες 4

β. Στο διάλυμα αυτό προσθέτουμε στερεό NaCl, χωρίς μεταβολή του όγκου του διαλύματος και της θερμοκρασίας. Το pH του διαλύματος θα αυξηθεί, θα μειωθεί ή θα παραμείνει σταθερό;

Μονάδες 1

    Δικαιολογήστε την απάντησή σας.

Μονάδες 4

2.3. Να μεταφέρετε στο τετράδιό σας σωστά συμπληρωμένες τις παρακάτω χημικές εξισώσεις:

Μονάδες 6

ΘΕΜΑ 3ο

Δίνεται το παρακάτω διάγραμμα χημικών μετατροπών.


α.     Να γράψετε τους συντακτικούς τύπους των οργανικών ενώσεων Α,Β,Γ και Δ.

Μονάδες 16

β.1.  Να γράψετε σωστά συμπληρωμένη τη χημική εξίσωση της οξείδωσης της ένωσης CH3CH=O με υδατικό διάλυμα K2Cr2O7 παρουσία Η24.

Μονάδες 4

β.2.   Nα υπολογίσετε τον όγκο του διαλύματος K2Cr2O7 0,1Μ που απαιτείται για την οξείδωση 0,6mol CH3CH=O.

Μονάδες 5 

ΘΕΜΑ 4ο

Διαθέτουμε 4L υδατικού διαλύματος ΝΗ3 0,1Μ (Διάλυμα Δ1).

α.   Να υπολογίσετε το pH του διαλύματος Δ1.

Μονάδες 10

β.    Στο διάλυμα Δ1 προσθέτουμε 0,2 mol αερίου HCl χωρίς να μεταβληθεί ο όγκος του διαλύματος. Να βρεθεί το pH του διαλύματος που θα προκύψει.

Μονάδες 15

       Δίνεται ότι όλα τα διαλύματα βρίσκονται σε θερμοκρασία θ=25οC, KbNH3=10-5, Kw=10-14.

         Τα δεδομένα του προβλήματος επιτρέπουν τις γνωστές προσεγγίσεις.

 .

Μπορείτε  και να κατεβάσετε τα θέματα:

Από ΕΔΩ.


Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων. Βιολογία θετικής. 2009





Μπορείτε  και να κατεβάσετε τα θέματα της Βιολογίας Θετικής κατεύθυνσης των Γενικών Λυκείων.

 Από ΕΔΩ.


Τρίτη, 19 Μαΐου 2009

Πανελλαδικές εξετάσεις Εσπερινών. Βιολογία γενικής παιδείας 2009.

ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Δʹ ΤΑΞΗΣ

ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΤΡΙΤΗ 19 ΜΑΪΟΥ 2009

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

ΘΕΜΑ 1ο

Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό κάθε μίας από τις παρακάτω ημιτελείς προτάσεις 1 έως 5 και δίπλα του το γράμμα που αντιστοιχεί στο σωστό συμπλήρωμά της.

1. Προκαρυωτικοί μικροοργανισμοί είναι

α. οι μύκητες.

β. οι ιοί.

γ. τα πρωτόζωα.

δ. τα βακτήρια.

Μονάδες 5

2. Ασθένεια που προκαλείται από ιό είναι η

α. πολιομυελίτιδα.

β. σύφιλη.

γ. χολέρα.

δ. ελονοσία.

Μονάδες 5

3. Στο βλεννογόνο του στομάχου εκκρίνεται

α. αμμωνία.

β. υδροχλωρικό οξύ.

γ. γλυκόζη.

δ. λυσοζύμη.

Μονάδες 5

4. Η περιοχή του μορίου του αντισώματος που συνδέεται με το αντιγόνο ονομάζεται

α. σταθερή περιοχή.

β. πρωτογενής περιοχή.

γ. μεταβλητή περιοχή.

δ. βαριά περιοχή.

Μονάδες 5

5. Τα φυτά προσλαμβάνουν το άζωτο από το έδαφος με τη μορφή

α. αμμωνίας.

β. ουρικού οξέος.

γ. νιτρικών ιόντων.

δ. μοριακού αζώτου.

Μονάδες 5

ΘΕΜΑ 2ο

Α. Να γράψετε στο τετράδιό σας τα γράμματα της Στήλης Ι και, δίπλα σε κάθε γράμμα, έναν από τους αριθμούς της Στήλης ΙΙ, ώστε να προκύπτει η σωστή αντιστοίχιση. Δύο στοιχεία της Στήλης ΙΙ περισσεύουν.

Στήλη Ι

Στήλη ΙΙ

α.

μύκητες

1.

ενδοσπόρια

β.

αζωτοδέσμευση

2.

ιστοσυμβατότητα

γ.

βακτήρια

3.

ισταμίνη

δ.

μεταμόσχευση

4.

πρωτόζωα

ε.

αλλεργία

5.

υφές                  

6.

υπερβόσκηση

7.

φυμάτια

 

Μονάδες 10

Β.  Ποιες προφυλάξεις πρέπει να παίρνει ο άνθρωπος, για να περιοριστεί η μετάδοση του AIDS;

Μονάδες 8

Γ.  Να αναφέρετε τους φυσικούς τρόπους με τους οποίους επιτυγχάνεται παθητική ανοσία (μονάδες 4). Πώς επιτυγχάνεται παθητική ανοσία με τεχνητό τρόπο; (μονάδες 3)

Μονάδες 7

ΘΕΜΑ 3ο

Α. Ποιοι είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους ένα οικοσύστημα μπορεί να ερημοποιηθεί;

Μονάδες 15

Β. Ο ανθρώπινος οργανισμός διατηρεί σταθερές τις συνθήκες του εσωτερικού του περιβάλλοντος (ομοιόσταση). Με ποιους μηχανισμούς επιτυγχάνεται αυτό;

Μονάδες 10

ΘΕΜΑ 4ο

Σε κάποιο νησί Α ενός νησιωτικού συμπλέγματος έχει καταγραφεί το παραπάνω τροφικό πλέγμα. Λόγω μιας ηφαιστειακής έκρηξης σε παρακείμενο νησί Β ένας μεγάλος αριθμός σπίνων μεταναστεύει στο νησί Α. Ο αριθμός των σπίνων στο νησί Α έχει τώρα διπλασιαστεί.

Α. Ποιο θα είναι το άμεσο αποτέλεσμα για τον πληθυσμό των φιδιών και των αλεπούδων του νησιού Α και γιατί;

Μονάδες 10

Β. Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα για τους παραγωγούς που αποτελούν την τροφή των σπίνων στο νησί Α και γιατί;

Μονάδες 10

Γ. Αν η βιομάζα των βελανιδιών που αποτελούν την τροφή των σπίνων στο νησί Α είναι 1800 Kg ποια θα είναι η βιομάζα των σπίνων πριν τη μετανάστευση και γιατί;

Μονάδες 5

Κατεβάστε τα θέματα σε pdf

 .