Τετάρτη, 27 Μαΐου 2009

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων Χημείας.ΓΕΛ. 2009



Κατεβάστε τα θέματα κάνοντας κλικ ΕΔΩ.


5 σχόλια:

ΜΠΕΝΤΡΟΣ είπε...

Πιστεύω πως η αναφορά στο ηλεκτρόνιο του ατόμου του υδρογόνου θα στερήσει από κάποιους μαθητές το 100.
Δυστυχώς, η προσπάθεια του μαθητή που κοπίασε, αλλά και του δασκάλου που τον προετοίμασε, δεν επιβραβεύονται από τέτοιου είδους θέματα. Ίσως θα έπρεπε κάποια στιγμή η Χημεία να είναι από τα πρώτα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι υποψήφιοι.
κ. Μάργαρη, άξιος ο μισθός σας.
Καλό καλοκαίρι

ΜΠΕΝΤΡΟΣ είπε...

Πιστεύω πως η αναφορά στο ηλεκτρόνιο του ατόμου του υδρογόνου στο ερώτημα 1.2 θα στερήσει από κάποιους μαθητές το 100.
Δυστυχώς, η προσπάθεια του μαθητή που κοπίασε, αλλά και του δασκάλου που τον προετοίμασε, δεν επιβραβεύονται από τέτοιου είδους θέματα. Ίσως θα έπρεπε κάποια στιγμή η Χημεία να είναι από τα πρώτα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι υποψήφιοι.
κ. Μάργαρη, άξιος ο μισθός σας.
Καλό καλοκαίρι

Ανώνυμος είπε...

γενικά: θέματα μέτριας δυσκολίας (εχουμε δει συχνά πιο εύκολα)
στο θεμα 1.2 η διατυπωση ειναι απαραδεκτη, δεν αναφερεται σε θεμελιώδη ή διεγερμένη κατάσταση άρα έτσι όπως είναι εννοεί οποιοδήποτε ατομικό τροχιακό. κι αν ελεγαν θεμελιώδη τα πραγματα θα ήταν χειρότερα! στο βιβλίο λεει σαφεστατα οτι καθε ατομικο τροχιακό περιγράφεται με τους 3 κβαντικούς (σελ 10 μπλε στήλη). προφανώς για τα τροχιακά s το ml είναι παντού το ίδιο, αυτο ομως δείχνει οτι τα τροχιακα s δεν εχουν "προσανατολισμό".
για τα υπόλοιπα,
το θεμα 2.2α ειναι απλοϊκότατο..
το θεμα 3 ειναι πολυ καλό αλλά και πού φορτωμένο στο (α) που δίνει 18 μονάδες.
στο θ4 στο (2) η φράση "χωρις να μεταβάλλεται ο όγκος" (με την προσθήκη ΝαΟΗ) είναι περιττή και δημιουργεί "μπέρδεμα" αφού ακολουθεί αραίωση.
γενικά περίμενα πιο δύσκολα θέματα αλλά με το "χαλι" του μαθηματος μας ήταν καλοδεχούμενα!

Καχριμάνης Νίκος είπε...

Στο θέμα 1.2 πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι αναφέρεται στο τροχιακό και όχι στην ενέργειά του.
Θεωρώ πως είναι ένα πονηρό θέμα που μπορεί έναν καλά διαβασμένο μαθητή να τον βγάλει εκτός.Όμως ένας σωστά διαβασμένος και προσεκτικός μαθητής οφείλει να δει τη διαφορά.
Συμφωνώ επίσης οτι πρέπει κάποια στιγμή να αλλάξει η σειρά των μαθημάτων ώστε να είναι πιο δίκαιο για όλα τα μαθήματα.Έννοω μια κυκλική αλλαγή της σειράς των μαθημάτων.
Καχριμάνης Ν.

Ανώνυμος είπε...

Το γ υποερώτημα του τέταρτου θέματος πιστεύω ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο να απαντηθεί εφόσον κάποιος δεν έχει μία σφαιρικη εικόνα της χημείας.Δεν θυμάμαι σ'όλο το λύκειο να είδα ποτέ αντίδραση εξουδετέρωσης ανάμεσα σε δύο διαφορετικές βάσεις και ένα οξύ.Προφανώς στόχος των εξεταστών είναι να αναδείξει τα "καλύτερα" φροντιστήρια και τους πιο επιδέξιους κλέφτες.Το θεωρώ περισσότερο από απαράδεκτο να μπαίνουν τέτοιου είδους θέματα ,δεδομένου ότι δεν μπορουν να λυθούν από ένα μαθητή που μελετά την ύλη της 3 ης Λυκείου ,εκτός και αν είχε αρκετά προνοητικούς -"ενορατικούς" φροντιστές...


Αν σφάλλω ,παρακαλώ , να το επισημάνετε ..Δεν έχω δει στο βιβλίο της γ λυκείου ούτε μία άσκηση που να επιτρέπει στον μαθητή να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους πρόβλημα..
Μελέτησα τις λύσεις διαφόρων φροντιστηρίων και παρατήρησα αντιφάσεις..
Εκτός αυτού δεν έτυχε να δω σε κάποιο βοήθημα άσκηση αυτού του τύπου..
Μήπως πρέπει να σπουδάσουμε Χημεία για να αριστεύσουμε στις εξετάσεις..?
Το γ υποερώτημα του 4 θέματος είναι το πιο δύσκολο της 5 ετιας (των τελευταίων 5 χρόνων που μελέτησα)!!Μου έκανε μεγάλη εντύπωση ότι μερικοί χημικοι το θεώρησαν το ευκολότερο των τελευταίων ετών...
Δεν ξέρω τι άλλο να πω ίσως εγώ φταίω που διαβάζω όσα προβλέπονται από το υπουργείο παιδείας..